هشدار دکتر امینی نسبت به مصرف خودسرانه قطره های چشمی

//هشدار دکتر امینی نسبت به مصرف خودسرانه قطره های چشمی

هشدار دکتر امینی نسبت به مصرف خودسرانه قطره های چشمی

رئيس هيئت مديره گروه فوق تخصصی گلوکوم انجمن چشم پزشکی ایران، نسبت به خطر نابینایی در اثر مصرف طولانی مدت و خودسرانه قطره های چشمی حاوی استروئید (کورتون) هشدار داد.

img_3196

دکتر حیدر امینی، جراح و متخصص کلینیک رازی و استاد بازنشسته بیمارستان فارابی و مسئول کارگروه گلوکوم بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران در آستانه برگزاری این رویداد، اظهارداشت: بیماری گلوکوم یا آب سیاه به نوعی بیماری اطلاق می شود که عصب بینایی را تخریب کرده و منجر به نابینایی می گردد.

وی با اشاره به اینکه آب سیاه اغلب و نه همیشه با بالا بودن فشار داخل چشم همراه است، افزود: علت ابتلا به گلوکوم می تواند ناشی از وارثت باشد ولی برخی از عوامل زمینه ای مانند ضربات وارده به چشم نیزمی تواند باعث این بیماری شود .

دکترامینی تصریح کرد: این عارضه تا مراحل آخر که فرد مجبور می شود برای درمان به چشم پزشک مراجعه کند، اغلب علامتی ندارد. چون دید فرد از اطراف میدان دید مختل می شود و دید دور او خوب است و همین مسئله باعث می شود که بیمار از بیماری خود آگاهی نداشته باشد.

وی با اعلام اینکه بیماری آب سیاه بیشتر افراد بالای ۶۰ سال را درگیر می کند، افزود: افراد با نمره عینک بالا اعم از دوربینی و نزدیک بینی ، در خطر ابتلا به بیماری اب سیاه قرار دارند و باید توسط چشم پزشک از این لحاظ بررسی شوند .

مسئول کارگروه گلوکوم در کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران با اشاره به موضوع توارث در این بیماری افزود : افرادی که با بیماران دچار گلوکوم قرابت خونی دارند لازم است برای بررسی از نظر بیماری آب سیاه، به چشم پزشک مراجعه کنند.

به وسیله | ۱۳۹۵-۹-۱۶ ۱۱:۵۰:۳۷ +۰۰:۰۰ آذر ۱۶ام, ۱۳۹۵|تازه ها|بدون ديدگاه

درباره نویسنده :