مراقبتهاي پس ار جراحي پيوند قرنيه

/مراقبتهاي پس ار جراحي پيوند قرنيه
مراقبتهاي پس ار جراحي پيوند قرنيه ۱۳۹۵-۸-۳ ۱۱:۵۵:۵۱ +۰۰:۰۰

با آرزوي سلامت و تندرستي شما ذكر اين نكته ضروري است كه موفقيت در عمل جراحي شما مستلزم همكاري بيمار با پزشك است كه توجه شما را به نكاتي چند در خصوص مراقبتهاي پس ار جراحي پيوند قرنيه جلب ميكنيم.

۱- پس از ترخيص نسخه دارويي را تهيه فرماييد و طبق دستور مصرف نموده و در مراجعات بعدي دارو يا نسخه را همراه داشته باشيد.

op1

۲- موقع خواب از خوابيدن روي شكم و سمت چشم عمل شده خودداري فرماييد

۳- بمدت دو هفته در منزل از محافظ چشم استفاده نماييد و در خارج از منزل بدليل حساسيت به نور از عينك آفتابي استفاده شود.

۴- در روز اول پس از عمل در صورت درد خفيف از قرص استامينوفن استفاده شود.

۵- فاصله بين مصرف دو قطره حداقل ۵ دقيقه باشد.

۶- محدوديت غذايي پس از عمل وجود ندارد ولي بهتر است در چند هفته اول از غذاي ملين استفاده شود.

۷- در چند هفته اول پس از عمل از ورزشهاي سنگين و جابجايي اجسام بزرگ كه ملزم به زور زدن است خودداري نماييد.

۸- از خم كردن سر و سجده نمودن در يكي دو هفته اول خودداري نماييد و بهتر است موقع نماز مهر رو به روي پيشاني بگذاريد.

۹- سعي شود در هفته اول بعد از عمل از تماس آب با چشم جلوگيري شود و موقع استحمام كه بايد كوتاه مدت و با پلك بسته باشد از شامپو بچه استفاده كنيد.

۱۰- براي جلوگيري از تحريك چشم و عفونت سعي شود از مواد آرايشي در اطراف چشم خودداري نماييد.

۱۱- اگر قبل از عمل دارويي را مصرف ميكرديد بخصوص آسپرين و داروهاي صد انعقادي در مورد ادامه آن با پزشك معالج خود مشورت كنيد.

۱۲- بدليل بازگشت تدريجي بينايي از رانندگي تا دريافت نتيجه پزشكي آن خودداري نماييد.

۱۳- در صورت بروز علائمي مانند قرمزي ناگهاني و شديد و كاهش زياد ديد و درد و حالت سرگيجي و يا احساس جسم خارجي در چشم با پزشك معالج خود تماس بگيريد. تاخير در مراجعه ممكن است به پس زدن پيوند منجر شود.

کلينيک چشم پزشکي رازي مفتخر است در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوي شما عزيزان جهت جوابگويي توسط پرستار باشد. لذا در صورت داشتن هرگونه سوالي در خصوص عمل جراحي مي توانيد با شماره تلفن ۰۲۱۸۱۰۳۴ تماس حاصل فرمائيد.